Didaktinių meninių priemonių ir meno kūrinių demonstravimo poveikis studentų meninių įgūdžių tobulinimui

Authors

  • Majlinda Hala University of Arts, Albania
  • Nazmi Xhomara Luarasi University, Albania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.12

Pagrindiniai žodžiai:

didaktinės-meninės priemonės, meninių kūrinių demonstravimas, meninių įgūdžių tobulinimas

Santrauka

Didaktinės meninės priemonės ir meno kūrinių demonstravimas – svarbūs kintamieji studentų meniniams įgūdžiams tobulinti. Tyrimo tikslas – ištirti didaktinių meninių priemonių, meninių kūrinių demonstravimo ir dailės magistrantų meninių įgūdžių tobulinimo sąsajas. Tyrime taikytas kvazieksperimentinis tyrimo dizainas ir kiekybinis tyrimo metodas. Tyrime dalyvavo 138 Menų universiteto pirmojo ir antrojo kurso magistrantūros studentai. 71 studentas, arba 51,4 proc. eksperimentinės grupės studentų, mokėsi I kurse, o 67 studentai, arba 48,6 proc., mokėsi II kurse. 56 studentai, arba 44,1 proc. kontrolinės grupės studentų, buvo įstoję į I kursą, o 71 studentas, arba 55,9 proc., studijavo II kurse. Tyrime dalyvavo studentai, besimokantys muzikos, tapybos ir skulptūros.

Pirminiams duomenims gauti naudojamas internetinis klausimynas. Tyrimo metu nustatyta didelė teigiama koreliacija tarp didaktinių meninių priemonių ir meninių įgūdžių tobulinimo kintamųjų: r = .845 eksperimentinėje grupėje ir r = .528 kontrolinėje grupėje. Meninių kūrinių demonstravimo beta standartizuotas koeficientas .927 eksperimentinėje grupėje ir .794 kontrolinėje grupėje paaiškina atitinkamai 92,7 proc. ir 79,4 proc. meninių įgūdžių tobulinimo bendro balo dispersijos. Tyrimo rezultatai tiek teoriniu, tiek praktiniu lygmeniu atskleidė, kad didaktinės meninės priemonės ir meninių kūrinių demonstravimas yra svarbūs kintamieji, darantys įtaką meninių įgūdžių tobulinimui.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Hala, M., & Xhomara, N. (2023). Didaktinių meninių priemonių ir meno kūrinių demonstravimo poveikis studentų meninių įgūdžių tobulinimui. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 229–247. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai