Pedagoginių įsitikinimų apie mokymo praktiką plėtros ir patvirtinimo klausimynas: tarpžemyninis tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.143.3Pagrindiniai žodžiai:
mokytojai, pedagoginiai įsitikinimai, klausimynasSantrauka
Šio tyrimo tikslas – sukurti ir patvirtinti klausimyną, skirtą įvertinti mokytojų pedagoginius įsitikinimus. Tyrime dalyvavo 641 mokytojas ir 26 ekspertai. Klausimyne pateikta septynių faktorių struktūra, pagal kuriuos vertinami mokytojų įsitikinimai. Septyni faktoriai buvo šie: (1) motyvacija, (2) įvertinimas, (3) socialiniai ir emociniai aspektai, (4) klimatas klasėje, (5) mokytojo vaidmuo, (6) metodologija ir (7) mokytojo vaidmuo. Mokytojų atsakymams į kiekvieną teiginį buvo taikoma 5 balų Likerto skalė. Matavimo skalės Cronbacho alfa – .91. Šio tyrimo tikslai buvo dvejopi: 1) sukurti ir patvirtinti klausimyną, kuriame būtų galima išnagrinėti mokytojų pedagoginius įsitikinimus; 2) išanalizuoti rezultatus, gautus pritaikius klausimyną. Siekiant šių tikslų, pasiūlyti šie tyrimo klausimai: Kokie yra mokytojų pedagoginiai įsitikinimai apie mokymo praktiką? Ar yra statistiškai reikšmingų skirtumų tarp mokytojų pedagoginių įsitikinimų, susijusių su mokymo praktika, remiantis ilgamete patirtimi, lytimi, užimtumo padėtimi ir kvalifikacija? Palyginti su vyresniais, labiau patyrusiais tyrimo dalyviais, taip pat vyrais, atitinkamai jaunesnės, mažiau patyrusios tyrimo dalyvės, taip pat moterys, pademonstravo daugiau teigiamų įsitikinimų apie tokius faktorius kaip klimatas klasėje, mokytojo vaidmuo ir mokinio vaidmuo.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.