Pedagoginių įsitikinimų apie mokymo praktiką plėtros ir patvirtinimo klausimynas: tarpžemyninis tyrimas

Authors

  • Lidon Moliner Jaume I University, Spain
  • Aida Sanahuja Jaume I University, Spain
  • Francisco Alegre Jaume I University, Spain

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.143.3

Pagrindiniai žodžiai:

mokytojai, pedagoginiai įsitikinimai, klausimynas

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – sukurti ir patvirtinti klausimyną, skirtą įvertinti mokytojų pedagoginius įsitikinimus. Tyrime dalyvavo 641 mokytojas ir 26 ekspertai. Klausimyne pateikta septynių faktorių struktūra, pagal kuriuos vertinami mokytojų įsitikinimai. Septyni faktoriai buvo šie: (1) motyvacija, (2) įvertinimas, (3) socialiniai ir emociniai aspektai, (4) klimatas klasėje, (5) mokytojo vaidmuo, (6) metodologija ir (7) mokytojo vaidmuo. Mokytojų atsakymams į kiekvieną teiginį buvo taikoma 5 balų Likerto skalė. Matavimo skalės Cronbacho alfa – .91. Šio tyrimo tikslai buvo dvejopi: 1) sukurti ir patvirtinti klausimyną, kuriame būtų galima išnagrinėti mokytojų pedagoginius įsitikinimus; 2) išanalizuoti rezultatus, gautus pritaikius klausimyną. Siekiant šių tikslų, pasiūlyti šie tyrimo klausimai: Kokie yra mokytojų pedagoginiai įsitikinimai apie mokymo praktiką? Ar yra statistiškai reikšmingų skirtumų tarp mokytojų pedagoginių įsitikinimų, susijusių su mokymo praktika, remiantis ilgamete patirtimi, lytimi, užimtumo padėtimi ir kvalifikacija? Palyginti su vyresniais, labiau patyrusiais tyrimo dalyviais, taip pat vyrais, atitinkamai jaunesnės, mažiau patyrusios tyrimo dalyvės, taip pat moterys, pademonstravo daugiau teigiamų įsitikinimų apie tokius faktorius kaip klimatas klasėje, mokytojo vaidmuo ir mokinio vaidmuo.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Moliner, L., Sanahuja, A., & Alegre, F. (2023). Pedagoginių įsitikinimų apie mokymo praktiką plėtros ir patvirtinimo klausimynas: tarpžemyninis tyrimas. Pedagogika / Pedagogy, 143(3), 45–67. https://doi.org/10.15823/p.2021.143.3

Numeris

Skyriai

Straipsniai