Šiuolaikinio mokytojo profesinio tinkamumo vaizdinys: mokyklų vadovų reprezentatyvios apklausos rezultatai

Authors

  • Gediminas Merkys Vytauto Didžiojo universitetas
  • Nijolė Čiučiulkienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Daiva Bubelienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.141.6

Pagrindiniai žodžiai:

nekognityvinės asmenybės savybės, mokyklinė ir universitetinė socializacija, mokyklų vadovų apklausa, mokytojų rengimas, kognityvinis redukcionizmas

Santrauka

Straipsniu siekiama atkreipti dėmesį į nekognityvinių asmenybės savybių išskirtinę svarbą sėkmingai mokytojų profesinei veiklai. Atkreipiamas dėmesys į dvi aplinkybes. Šiuolaikinėje specialistų rengimo sistemoje nekognityvinių asmenybės savybių vaidmuo akivaizdžiai nepakankamai įvertintas, šiuolaikiniai mokyklinės ir universitetinės socializacijos modeliai neprisideda prie sėkmingo nekognityvinių asmenybės savybių formavimo.
Straipsnio pagrindas – empirinis tyrimas: apklausti 929 bendrojo ugdymo mokyklų vadovai; tai sudaro 93 proc. tikslinės populiacijos. Pateikiami atsakymai į atviro tipo klausimą: „Kokių mokytojų laukia šiuolaikinė mokykla, kokių asmeninių savybių turėtų turėti pedagoginių fakultetų ir universitetų absolventai?“. Duomenys apdoroti, taikant kiekybinę turinio analizę. Konceptualaus tyrimo pagrindą sudaro sąvokų „Job Description“ ir „Job Specification“ bei „nekognityvinės asmenybės savybės“ semantika.
Apklausos duomenys rodo, kad mokyklų vadovai linkę pripažinti nekognityvinių savybių svarbą mokytojo profesinei sėkmei. Straipsnyje taip pat bandoma: a) atskleisti teorinio koncepto „nekognityvinės asmenybės savybės“ euristines galimybes ir svarbą būsimiems tyrimams; b) atkreipti dėmesį į kai kuriuos plačiai vartojamų „kompetencijos“ ir „emocinės inteligencijos“ EQ sąvokų epistemologinius ribotumus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Merkys, G., Čiučiulkienė, N., & Bubelienė, D. (2023). Šiuolaikinio mokytojo profesinio tinkamumo vaizdinys: mokyklų vadovų reprezentatyvios apklausos rezultatai. Pedagogika / Pedagogy, 141(1), 113–124. https://doi.org/10.15823/p.2021.141.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai