Repavimas „YouTube“ platformoje: vaizdinio meno vartotojų atsakas į patyčias Ispanijos mokyklose

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.143.7

Pagrindiniai žodžiai:

„YouTube“ platforma, muzikinis ugdymas, meninis ugdymas, patyčios, tinklo analizė, daugialypės terpės turinys

Santrauka

Šiame tyrime analizuojama Ispanijos kompanijos „Se Buscan Valientes“ (angl. ‘Brave People Sought’; SBV) iniciatyva, skirta informuoti apie patyčias mokyklose bei patyčių prevenciją. Tai edukacinė-meninė intervencija. Šiam tikslui buvo sukurtas vaizdo klipas, kuriame Juanas Manuelis Montilla (dar žinomas kaip „El Langui“) kartu su grupe vaikų iš „Coro Encanto“ dainuoja repą prieš patyčias. Ši garso ir vaizdo produkcija buvo platinama per įvairias žiniasklaidos priemones (televiziją ir kt.) ir plačiai transliuojama socialiniuose tinkluose. Šia iniciatyva taip pat buvo skatinamos mokyklos sukurti savo originalius garso ir vaizdo įrašus ir įkelti juos į „YouTube“ platformą, kad projekto dalyviai nebūtų pasyvūs ir įsitrauktų į veiklas. Tyrimui buvo taikomas mišrus tyrimas, naudojant tiek kiekybinę, tiek kokybinę metodologiją. Taigi, buvo išanalizuotas 161 vaizdo įrašas, įkeltas į „YouTube“ platformą. Kiekybiškai įvertintas ir klasifikuotas apsilankymų vaizdo įrašuose skaičius, taip pat mokyklų vaizdo kopijų skaičius. Taikant kokybinę prieigą, išnagrinėti vaizdo įrašų komentarai yra papildyti pusiau struktūruotais interviu su mokytojais, kurie skatino dalyvavimą šioje veikloje bei kurių mokinių muzikiniai įrašai buvo įkelti į „YouTube“ platformą.

Duomenys apdoroti turinio analize. Tyrimo kategorijos buvo sukonfigūruotos indukciniu būdu, tai leido apibūdinti ir įvertinti edukacinės-meninės patirties rezultatus. Gauti rezultatai rodo teigiamą pusiausvyrą tarp meno ir muzikos, kaip švietimo pokyčių elementų, poveikio, siekiant užkirsti kelią patyčioms, su jomis kovoti ir pasiekti platesnių tikslų, pvz., pagerinti mokymosi rezultatus, prisidėti prie teigiamos mokytojų savivokos ir skatinti visos mokyklinės bendruomenės dalyvavimą patyčių prevencijoje.

Author Biography

Carmen Ramírez-Hurtado, University of Granada, Spain

Institution and Department: University of Granada, Faculty of Education, Department of Didactics of Musical, Artistic and Corporal Expression. /Institute of Peace and Conflicts Research.

Degree: Associate Professor

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Ramírez-Hurtado, C., & Massó Guijarro, B. (2023). Repavimas „YouTube“ platformoje: vaizdinio meno vartotojų atsakas į patyčias Ispanijos mokyklose. Pedagogika / Pedagogy, 143(3), 135–156. https://doi.org/10.15823/p.2021.143.7

Numeris

Skyriai

Straipsniai