Dvasinių galių žadinimas kaip įtraukiojo ugdymo pamatas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.031Pagrindiniai žodžiai:
įtraukusis ugdymas, metodologiniai pagrindai, fizinė, psichinė ir dvasinė dimensija, dvasinės dimensijos vieta ugdyme(si)Santrauka
Straipsnyje aptariamas įtraukusis (inkliuzinis) ugdymas kaip šiuolaikinio ugdymo(si) realybė. Jo metodologiniai pagrindai siejami su žmogaus samprata, atskleidžiama fizinės, psichinės ir dvasinės dimensijų dermė, ryškinama dvasinės dimensijos genezė, funkcijos bei raiška, suponuojanti asmens laisvės, grindžiamos tiesa (sąžine), pamatus ir atverianti ugdymo, ypatingos veiklos, nukreiptos į pagalbą žmogui išskleisti savo galias šaltinį – meilę. Tokia žmogaus samprata įgalina suprasti įtraukiojo ugdymo poveikį mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, taip pat sveikiesiems ir patiems ugdytojams, nes atskleidžia giluminę ugdymo(si) esmę.