Būsimųjų muzikos mokytojų harmoninės klausos lavinimas aukštojoje mokykloje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.068Pagrindiniai žodžiai:
strategija, atvejo analizė, harmoninė klausaSantrauka
Harmoninės klausos lavinimas yra svarbus muzikos mokytojų rengimo komponentas. Straipsnyje pristatoma tokia atvejo analizė, kuri tiria profesionalias grupes (14 studentų grupė). Analizuojamas ir pristatomas mokytojų rengimo procesas per solfedžio pratybas aukštojoje mokykloje. Solfedžio pratybomis siekiama lavinti harmoninę klausą.
Tyrimo tikslas – sukurti solfedžio pratybų techniką, kuri nukreipta į studentų, t. y. būsimųjų muzikos mokytojų, harmoninės klausos lavinimą ir pagrįsta atvejo studijos metodika; pristatyti sukurtą medžiagą ir jos naudojimą mokymo procese; analizuoti ir apibendrinti atlikto tyrimo rezultatus.
Tyrimo rezultatai parodė, kad su studentų praktiniu muzikavimu susijusios veiklos, tokios kaip polifoninis dainavimas, intervalų ir akordų intonavimas, taip pat tos, kurios siejasi su kūrybiškumu ir pasireiškia per improvizavimą ir akompanimento melodijai sukūrimą, yra efektyviausios.