Saugomų teritorijų edukacinių programų analizė ir jų panaudojimo galimybės neformaliajam ugdymui
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.032Pagrindiniai žodžiai:
neformalusis ugdymas, edukacinės programos, saugomos teritorijosSantrauka
Saugomų teritorijų edukacinė veikla – neformalusis švietimas – viena iš švietimo sudedamųjų dalių. Tačiau, tyrimo duomenimis, pastaruoju metu tiek mokinių, tiek visuomenės domėjimasis gamtamoksliniu ugdymu yra sumažėjęs: net 29 proc. respondentų nėra lankęsi saugomose teritorijose ir nesidomi ten organizuojamomis edukacinėmis veiklomis. Išanalizavus saugomų teritorijų siūlomas edukacines veiklas bei respondentų atsiliepimus, pastebima, kad Lietuvoje populiariausia edukacinė veikla yra ekskursija (51,3 proc.). Tik Kuršių nerijos nacionalinis parkas vykdo pažintinį edukacinį projektą su vietos mokykla, o Žemaitijos nacionaliniame parke yra Ekologinio ugdymo centras.