Mokyklos ir tėvų santykių perspektyva viduramžiais ir reformacijos laikotarpiu
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.041Pagrindiniai žodžiai:
vaikas, šeima, mokykla, viduramžiai, reformacija, švietimas, švietimo istorijaSantrauka
Kai yra atliekami istoriniai tyrimai ir lyginamoji analizė iš dabarties perspektyvos, būtinas atidumas, svarbu esamų normų nepriskirti praeičiai. Toks pat atidumas būtinas tiriant švietimo istoriją.
Šiame straipsnyje tiriama, kaip vyko ir kito mokyklos ir tėvų santykių kūrimas viduramžiais ir reformacijos laikotarpiu. Aptariamuoju laikotarpiu mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas buvo suvokiamas visiškai kitaip nei šiandien.
Viduramžiais tėvų ir mokyklos santykiai buvo aiškūs ir dažniausiai neproblemiški, bent jau turinio, metodų ir mokymo tikslų srityse. Santykiai mokykloje atspindėjo santykius šeimoje. Reformacijos laikotarpiu situacija iš esmės nepakito, tačiau pedagogai pradėjo intensyviau mąstyti apie mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo prasmę. Įvairių klausimų ir problemų, susijusių su mokyklos (mokytojų) ir namų (tėvų) santykiais, atpažinimas įvyko reformacijos laikotarpiu ir vėlesniais amžiais vis labiau plėtojosi, tačiau dar XIX a. mokykliniai santykiai pirmiausia buvo matomi kaip šeimyninių santykių atspindys.