Mokytojų profesinio perdegimo ir profesinio pasitenkinimo sąveika
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.137.4Pagrindiniai žodžiai:
mokytojų profesinis perdegimas, mokytojų profesinis pasitenkinimasSantrauka
Kasdien mus supančioje erdvėje kyla vis nauji reikalavimai, lemiantys asmens ir aplinkos sąveikos kaitą, kintančius poreikius, ilgalaikes naujas problemas. Mokykla – ne išimtis, kur nesibaigiančios reformos kelia nemenką chaosą, nuo kurio pavargę jaučiasi Lietuvos mokytojai, mokiniai ir jų tėvai. Straipsnyje aptariama, kokiu mastu kaip stipriai/ nestipriai Lietuvos mokytojų bendruomenėje yra išreikštas profesinis perdegimas, koks jo ryšys su mokytojų profesiniu pasitenkinimu. Tyrimo tyrimo tikslas – atskleisti Lietuvos mokytojų profesinio perdegimo ir profesinio pasitenkinimo sąveiką, siekiant didinti mokytojų profesinį pasitenkinimą. Remiantis teorinio ir empirinio tyrimo rezultatais, buvo nustatyti pagrindiniai veiksniai, turintys įtakos profesinio perdegimo ir profesinio pasitenkinimo sąveikai, iš kurių pagrindiniai yra žymiai sumažėjęs darbingumas, produktyvumas, atsiribojimas nuo darbo ir profesijos, kontrolės ir savikontrolės praradimas darbe. Patvirtintas reikšmingas neigiamas ryšys tarp mokytojų profesinio pasitenkinimo ir profesinio perdegimo.