Pradinis teatro dalyko ugdymo turinys, įgyvendinamas būsimųjų teatro pedagogų 11 arba 12 klasėse: aktualus ir platus

Authors

  • Vida Kazragytė Vytautas Magnus University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.136.7

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymo turinys, teatras

Santrauka

Šiuo metu įgyvendinamas teatro ugdymo turinys yra kelių tipų: (1) orientuotas į vaidmens įgūdžių atlikimą; (2) draminius išgyvenimus ir apmąstymus; (3) teatro formos mokymą(si). Pastarajam tipui atstovauja teatro dalyko bendrosios programos (2008, 2011). Tyrimo klausimas buvo toks: koks galėtų būti pradinis teatro dalyko ugdymo turinys 11 arba 12 klasėse, atsižvelgiant į tai, kad teatro dalyko mokymas Lietuvoje kol kas neturi tęstinumo, nors programos parengtos taip, tarsi toks tęstinumas egzistuotų.
Straipsnis pateikia tyrimo, atlikto taikant tematinės analizės strategiją, rezultatus. Buvo išanalizuota 18 būsimųjų teatro mokytojų refleksyviųjų tyrimų tekstų, parengtų pedagoginės praktikos metu 11 arba 12 klasėse. Tyrimas parodė, kad būsimieji teatro mokytojai, vesdami teatro pamokas, stengėsi suprasti realius sunkumus, su kuriais mokiniai susiduria, ir pagal tai apibrėžti teatro mokymosi pasiekimus. Nustatyta, kad mokytojai siekė ne mažiau kaip trijų mokymosi pasiekimų (gebėjimų): reikšti savo požiūrį, kurti pagarbius santykius ir elgtis kaip bendrakūrėjai. Šių mokymosi pasiekimų nuoseklumas yra pagrįstas: pradžioje mokiniai mokosi atverti savo „aš“, po to tai daryti atsižvelgdami į „kitą“, o dar vėliau – kurti bendradarbiaudami su „kitu“. Kita vertus, tai teatriniai pasiekimai, kurie gali būti įvardijami kaip pradiniai plataus kultūrinio ugdymo pasiekimai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-12-20

Kaip cituoti

Kazragytė, V. (2019). Pradinis teatro dalyko ugdymo turinys, įgyvendinamas būsimųjų teatro pedagogų 11 arba 12 klasėse: aktualus ir platus. Pedagogika / Pedagogy, 136(4), 109–125. https://doi.org/10.15823/p.2019.136.7

Numeris

Skyriai

Straipsniai