The Predictive Role of Academic Hope in Academic Procrastination Among Students: a Mixed Methods Study
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.137.12Pagrindiniai žodžiai:
akademinis lūkestis, mokymosi atidėliojimas, mišrūs metodai, atidėliojimo priežastys, lūkesčio unikalumasSantrauka
Straipsnyje analizuojami šie klausimai: 1) ar yra koks nors ryšys tarp akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo; 2) ar skiriasi skirtingų lyčių mokinių, t. y. vaikinų ir merginų, mokymosi atidėliojimas; 3) kokios yra mokymosi atidėliojimo priežastys; 4) koks mokinių akademinis lūkestis ateityje. Norint atsakyti į šiuos tyrimo klausimus, buvo atlikta analizė remiantis mišrių metodų tyrimu, kuriame kiekybinis metodas integruotas kartu su kokybiniu metodu, o išvados daromos remiantis abiem tyrimais. Tyrime dalyvavo 253 antrosios krikščioniškosios privačios Kupango vidurinės mokyklos (SMA Kristen 2 Kupang) mokiniai, iš jų atsitiktinę atrankos imtį sudarė 115 mokinių. Atlikus analizę nustatyta, kad: 1) egzistuoja teigiamas ir statistiškai reikšmingas ryšys tarp akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo, taip pat tarp jo komponentų, išskyrus delsimą; 2) nėra statistiškai reikšmingo skirtumo tarp skirtingų lyčių, t. y. vaikinų ir merginų, kiekvienoje akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo skalėje; 3) pagrindinė priežastis, kodėl mokiniai atidėlioja mokymąsi, tiek vaikinų, tiek merginų yra tokia: „Aš dažniausiai delsiu prieš pradėdamas(-ama) darbą, kurį turiu padaryti.“ (vaikinų mokymosi atidėliojimo pateisinimai yra šie: „dariau daug kitų dalykų, tad nebuvo pakankamai laiko mokytis“; „pamiršau pasiruošti“; „turėjau abejonių savo sugebėjimais“; merginų mokymosi atidėliojimo pateisinimai yra šie: „abejojau savo sugebėjimais“; „tema pasirodė nuobodi“; „aš nuolat sakau: ‘aš tai padarysiu rytoj’“). Apibendrinus tyrimo rezultatus galima teigti, kad pagrindinės priežastys, lemiančios mokymosi atidėliojimą, yra šios: kontrolės įgūdžių stoka, darbinė įtampa ir aktyvus delsimas; 4) akademinis mokinių lūkestis pasižymi unikalumu, nes jis nėra tiesiogiai susijęs su jais pačiais, bet turi sąsajų su Dievu ir tėvais.