The Predictive Role of Academic Hope in Academic Procrastination Among Students: a Mixed Methods Study

Authors

  • Zummy Anselmus Dami Universitas Persatuan Guru, Indonesia
  • Sance Mariana Tameon Sekolah Tinggi Agama Kristen Negeri Kupang, Indonesia
  • Jeheskial Saudale Sekolah Tinggi Agama Kristen Kupang, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.137.12

Pagrindiniai žodžiai:

akademinis lūkestis, mokymosi atidėliojimas, mišrūs metodai, atidėliojimo priežastys, lūkesčio unikalumas

Santrauka

Straipsnyje analizuojami šie klausimai: 1) ar yra koks nors ryšys tarp akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo; 2) ar skiriasi skirtingų lyčių mokinių, t. y. vaikinų ir merginų, mokymosi atidėliojimas; 3) kokios yra mokymosi atidėliojimo priežastys; 4) koks mokinių akademinis lūkestis ateityje. Norint atsakyti į šiuos tyrimo klausimus, buvo atlikta analizė remiantis mišrių metodų tyrimu, kuriame kiekybinis metodas integruotas kartu su kokybiniu metodu, o išvados daromos remiantis abiem tyrimais. Tyrime dalyvavo 253 antrosios krikščioniškosios privačios Kupango vidurinės mokyklos (SMA Kristen 2 Kupang) mokiniai, iš jų atsitiktinę atrankos imtį sudarė 115 mokinių. Atlikus analizę nustatyta, kad: 1) egzistuoja teigiamas ir statistiškai reikšmingas ryšys tarp akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo, taip pat tarp jo komponentų, išskyrus delsimą; 2) nėra statistiškai reikšmingo skirtumo tarp skirtingų lyčių, t. y. vaikinų ir merginų, kiekvienoje akademinio lūkesčio ir mokymosi atidėliojimo skalėje; 3) pagrindinė priežastis, kodėl mokiniai atidėlioja mokymąsi, tiek vaikinų, tiek merginų yra tokia: „Aš dažniausiai delsiu prieš pradėdamas(-ama) darbą, kurį turiu padaryti.“ (vaikinų mokymosi atidėliojimo pateisinimai yra šie: „dariau daug kitų dalykų, tad nebuvo pakankamai laiko mokytis“; „pamiršau pasiruošti“; „turėjau abejonių savo sugebėjimais“; merginų mokymosi atidėliojimo pateisinimai yra šie: „abejojau savo sugebėjimais“; „tema pasirodė nuobodi“; „aš nuolat sakau: ‘aš tai padarysiu rytoj’“). Apibendrinus tyrimo rezultatus galima teigti, kad pagrindinės priežastys, lemiančios mokymosi atidėliojimą, yra šios: kontrolės įgūdžių stoka, darbinė įtampa ir aktyvus delsimas; 4) akademinis mokinių lūkestis pasižymi unikalumu, nes jis nėra tiesiogiai susijęs su jais pačiais, bet turi sąsajų su Dievu ir tėvais.

Author Biographies

Sance Mariana Tameon, Sekolah Tinggi Agama Kristen Negeri Kupang, Indonesia

Department of Pastoral Counseling, Sekolah Tinggi Agama Kristen Negeri Kupang, Indonesia

Jeheskial Saudale, Sekolah Tinggi Agama Kristen Kupang, Indonesia

Department of Christian Religious Education, Sekolah Tinggi Agama Kristen Kupang, Indonesia

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-06-04

Kaip cituoti

Dami, Z. A., Tameon, S. M., & Saudale, J. (2020). The Predictive Role of Academic Hope in Academic Procrastination Among Students: a Mixed Methods Study. Pedagogika / Pedagogy, 137(1), 208–229. https://doi.org/10.15823/p.2020.137.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai