Mokymasis tarnaujant bendruomenei ir projektas TALIS. Pedagogika ir mokymas siekiant tarpusavio supratimo
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.31Pagrindiniai žodžiai:
mokymasis tarnaujant bendruomenei, tarpkultūrinė kompetencija, daugiakalbystė, užsienio kalbos mokymasis, literatūrinis ugdymasSantrauka
Šiame straipsnyje atskleidžiama, kokie svarbūs yra daugiakalbio, literatūrinio ir tarpkultūrinio ugdymo bei į vystymąsi orientuoto švietimo ir mokymosi tarnaujant bendruomenei ryšiai. Jame yra aptariamas Ispanijoje vykdomas projektas TALIS ir pastangos įgyvendinti užduotimis grįstą mokymą ir bendradarbiavimo metodikas, kurios padeda projekte dalyvaujantiems studentams įgyti praktiniam darbui reikalingų kompetencijų ir vertybių, reikalingų kuriant socialiai atsakingas darbo aplinkas. Šio tyrimo pagrindinės sąvokos yra „mokymasis tarnaujant bendruomenei“ ir „kultūriniai ryšiai“. Remiantis tyrimo rezultatais, galima teigti, kad naują pedagoginę reikšmę įgyja „skirtingų profesinių sričių specialistų tarpusavio supratimo nuolatinis siekis“, kurio tikslas yra konsoliduoti tarpkultūrines kompetencijas. Įgyvendinant socialinės intervencijos programą buvo siekiama sustiprinti tarpkultūrinio etoso kūrimą ir tapti socialiai atsakingais piliečiais.