Daugialypio intelekto teorijos taikymas (tiksliųjų mokslų) pamokose: nuo empirinio iki kritinio požiūrio
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.30Pagrindiniai žodžiai:
daugialypis intelektas, empirinis, kritinis, Taivanas, tiksliųjų mokslų pamokaSantrauka
Remiantis daugialypio intelekto (DI) teorija, yra atlikta daug edukacinių, tiek kiekybinių, tiek kokybinių, tyrimų, taip pat ir veiklos tyrimų. Šie tyrimai yra reikalingi pedagogikos mokslui plėtoti. Tyrimai padėjo nustatyti tobulintinas metodologijos, tyrimo priemonių, taip pat ir pačios daugialypio intelekto teorijos supratimo sritis, pasiremiant Gardnerio teorija. Šiuo straipsniu pristatoma dalis antrinio tyrimo, kuriame remiamasi kitų autorių šaltiniais, pačių straipsnio autorių žiniomis, stebėjimo rezultatais ir patirtimi. Straipsnyje aprašoma, kaip daugialypio intelekto teorija buvo taikoma ankstesniame tyrime, pateikiama jos kritinė analizė ir autorių nuomonė. Apibendrinus, šis straipsnis analizuoja empirinius DI tyrimus, pateikia interpretacinį požiūrį, kritinį požiūrį į DI ir mūsų asmeninį požiūrį į DI teoriją. Be to, straipsnyje autoriai aprašo teorijos įgyvendinimo Taivano mokykloje pamoką, atsižvelgiant į intelekto kriterijų atitiktį. Taip pat yra pateiktas DI teorijos įgyvendinimo pavyzdys tiksliųjų mokslų srityje.