Pradedančiųjų pedagogų požiūris į jiems skirtą naują mentorystės programą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.18Pagrindiniai žodžiai:
Novice teachers, mentoring, qualitative research, teacher trainingSantrauka
Pagrindinis šio tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, ką pradedantieji Turkijos mokytojai mano apie naują mentorystės programą, kurią nacionalinio švietimo ministerija pradėjo vykdyti nuo 2016 m. vasario mėnesio. Ši mentorystės programa buvo privaloma ir visi naujai paskirti mokytojai turėjo joje dalyvauti. Tyrimui buvo pasirinkti kokybiniai metodai siekiant surinkti išsamesnius duomenis ir gauti gilesnių įžvalgų apie tyrimo problemą. Tyrimo dalyviai buvo 22 naujai paskirti mokytojai 2016 mokslo metų laikotarpiu. Mokytojai tyrime dalyvavo savanoriškai. Duomenų rinkimo priemonė buvo pusiau struktūruotas interviu. Pirmoje interviu dalyje buvo renkami demografiniai duomenys apie pradedančiuosius mokytojus ir jų mentorius. Antrąją interviu dalį sudarė penki klausimai apie mentorystės programos veiksmingumą. Duomenų apdorojimui, turinio analizei, buvo taikyta Nvivo 8 programinė įranga. Tyrimo rezultatai parodė, kad pradedantys mokytojai mano, kad nauja programa buvo naudinga klasės valdymo, bendravimo įgūdžiams tobulinti ir profesiniam veiksmingumui stiprinti, taip pat bendravimo tinklui plėtoti ir naujai patirčiai įgyti. Be to, pradedantieji mokytojai mano, kad jie išmoko naujų mokymo metodų stebėdami savo mokytojus mentorius. Kalbant apie programos trūkumus, pradedantieji mokytojai nurodė, kad jie negalėjo pasirinkti savo mentorių, be to, patys mentoriai nebuvo nuodugniai susipažinę su programa, kadangi ji buvo nauja, o pradedantieji mokytojai nebuvo patenkinti tuo, kad tiek pradedantiesiems mokytojams, tiek mokytojams mentoriams reikėjo pildyti daug nereikšmingų dokumentų. Jie mano, kad turėtų būti mažiau dokumentų, kuriuos reikia parengti. Pradedančiųjų mokytojų manymu, nauja mentorystės programa galėtų būti naudingesnė, jei Nacionalinė švietimo ministerija ją patobulintų. Šie rezultatai rodo, kad ministerija turėtų skubiai patobulinti mentorystės programą atsižvelgdama į pradedančiųjų mokytojų poreikius ir lūkesčius.