Recenzavimas

Straipsnio vertinimo kriterijai ir procesas

Straipsnių vertinimas yra esminė publikavimo proceso dalis. Ji užtikrina, kad „Socialinis ugdymas“ išlaikytų aukščiausius publikuojamų straipsnių kokybės standartus. Visi mūsų žurnalui pateikti rankraščiai yra nuodugniai recenzuojami ekspertų.
„Socialinis ugdymas“ naudoja Open Journal Systems (OJS) elektroniniam straipsnių pateikimui ir dvigubai aklam recenzavimui. Rankraščio recenzentai nežino autoriaus (-ių), o autorius (-iai) – recenzentų tapatybės.
Iš karto po pateikimo žurnalo vyriausiasis redaktorius arba atsakingasis sekretorius atlieka išankstinę rankraščio patikrą. Redaktorius įvertina, ar straipsnis atitinka formalius reikalavimus, ar darbe analizuojama problema atitinka žurnalo tematiką, ar straipsnio kokybei būdingas bent minimalus potencialas paskelbti žurnale. Jei straipsnis neatitinka formalių reikalavimų, jis grąžinamas autoriui (-ams) pataisyti. Straipsnis atmetamas be recenzavimo, jei jo tema prieštarauja žurnalo tematikai arba jei straipsnio kokybė per žema.
Jeigu straipsnio pirminė peržiūra yra teigiama, jis pateikiamas dviem recenzentams (redakcinės kolegijos nariams arba kitiems redkolegijai padedantiems specialistams). Recenzentai skiriami konfidencialiai. Jei pateikiamos mokslinės publikacijos problema yra tarpdisciplininė, vieną vertinimą atlieka gretimos mokslo krypties mokslininkas. Trečiasis recenzentas skiriamas, jeigu vieno recenzento išvada teigiama, o kito – neigiama.

Atsižvelgiant į recenzentų rekomendacijas, žurnalo galutinis sprendimas gali būti:

  1. priimti be pataisymų;
  2. priimti su nedideliais pataisymais;
  3. priimti su dideliais pataisymais;
  4. atmesti.

Savo sprendimą autoriui pagrindžiame rekomendacijomis. Jei rekomenduojame publikuoti be pataisymų, trumpai atkreipkite dėmesį į straipsnio privalumus. Jei rekomenduojame publikuoti su pataisymais, nurodome, ką ir kaip reikia tobulinti. Jeigu siūlome atmesti straipsnį, tokį sprendimą taip pat pagrindžiame. Jei nuspręsime publikuoti su dideliais pataisymais, straipsnis bus grąžintas jums papildomai peržiūrai ir korekcijoms. Galutinį sprendimą priima žurnalo vyriausiasis redaktorius.

 

Reikalavimai recenzentams

Recenzento vaidmuo yra labai svarbus užtikrinant mokslinio straipsnio kokybę. Tikimasi, kad kiekvienas recenzentas įvertins rankraštį greitai, skaidriai ir etiškai, vadovaudamasis COPE gairėmis.

Recenzentai turi atitikti šiuos kriterijus:

  • Neturėti interesų konfliktų su recenzuojamo straipsnio autoriais;
  • Neturėtų būti iš tos pačios institucijos kaip ir autoriai;
  • Per pastaruosius trejus metus neturėjo bendrų publikacijų kartu su autoriais;
  • Turėti daktaro laipsnį ir publikuoti šios srities straipsnius arba turėti praktinės patirties šioje srityje.

 

Informacija recenzentams

Recenzentus prašome atsižvelgti į laiko limitus. Gavę pasiūlymą peržiūrėti rankraštį, atsakykite, ar sutinkate. Parašykite recenziją per vieną mėnesį. Jei yra kokių nors kliūčių, iš anksto praneškite, kad negalėsite parengti recenzijos.

Rašant recenziją, recenzentai turėtų įvertinti straipsnį, atsižvelgiant į šiuos klausimus:

  1. Ar rankraščio pavadinimas tiksliai atspindi jo turinį? Ar anotaciją skaitantis asmuo aiškiai supras, apie ką šis straipsnis? Ar raktiniai žodžiai padės rasti šį darbą naudojantis bibliotekos paieškos sistemomis?
  2. Kuo šis mokslinis darbas naujas ar originalus? Ar jis suformuoja naują koncepciją, pristato originalius tyrimų rezultatus ar kitą požiūrį į ilgai analizuotą aspektą?
  3. Ar straipsnio struktūra ir turinys atitinka moksliniams darbams keliamus reikalavimus, atsižvelgiant į tyrimo pobūdį? Ar atitinka straipsniui, pristatančiam kokybinio tyrimo rezultatus, keliamus kriterijus? Ar atitinka straipsniui keliamus reikalavimus, rodančius kiekybinio tyrimo rezultatus? Ar rankraštyje yra visos reikalingos dalys?
  4. Ar tinkamai suformuluoti tyrimo problema, tikslas ir uždaviniai? Ar tikslas atitinka problemą? Ar uždavinių įgyvendinimas leidžia pasiekti tikslą?
  5. Ar literatūros analizė yra tiksli, subalansuota, sisteminga ir pagrįsta naujausiais šaltiniais? Ar išanalizuoti pagrindiniai moksliniai tyrimai, publikuoti pripažintuose moksliniuose leidiniuose? Ar yra kokių nors papildomų šaltinių, kuriuos rekomenduotumėte įtraukti?
  6. Ar tyrimo metodika aprašyta ir pagrįsta? Ar tyrimo pobūdis yra pagrįstas (kokybinis/kiekybinis/mišrus tyrimas)? Ar duomenų rinkimo ir analizės metodai bei procedūros yra įvardintos ir paaiškintos?
  7. Ar tyrimo rezultatai yra tinkamai struktūrizuoti? Ar jie pakankamai pagrįsti? Ar jie atitinka kiekybinių/kokybinių duomenų pateikimo reikalavimus?
  8. Ar tekste esanti iliustracinė medžiaga (lentelės, diagramos, grafikai ir kt.) yra kokybiška?
  9. Koks yra mokslinės diskusijos gylis, argumentacijos lygis ir vertė? Ar apibendrinimai ir išvados yra susiję su moksline problema, straipsnio tikslu ir tyrimo rezultatais?
  10. Ar tekste ir literatūros sąraše esančių šaltinių formatas atitinka APA 6-ojo leidimo reikalavimus?
  11. Ar straipsnio kalbos stilius yra mokslinis ir tuo pačiu pakankamai suprantamas skaitytojui? Ar yra kalbos stiliaus ar kitų klaidų?

 

Recenzavimo konfidencialumas

Kol straipsnis bus paskelbtas, recenzentai turėtų laikyti rankraščio turinį, įskaitant santrauką, konfidencialiu. Recenzentai taip pat turėtų būti atsargūs ir neatskleisti savo tapatybės autoriams savo komentaruose arba ataskaitų metaduomenyse, pateiktose Microsoft Word arba PDF formatu.

 

Kaip pateikti straipsnį

Straipsniai teikiami kaip du atskiri dokumentai.

Pirmasis dokumentas – pats straipsnis be autoriaus (-ių) vardo (-ų) ir pavardės (-ių); be įstaigos pavadinimo ir kitų duomenų. Šis dokumentas bus naudojamas dvigubai aklam recenzavimui.

Antrasis dokumentas - straipsnio pavadinimas, autoriaus (-ių) vardas (-ai) ir pavardė (-ės); įstaigos pavadinimas; autoriaus (-ių) adresas ir el. duomenys apie autorių (-us): mokslo kryptis, laipsnis, pedagoginis vardas, moksliniai interesai.

Kitus dokumentus – sudėtingesnius aukštos kokybės paveikslėlius, lenteles, kitą grafinę medžiagą galima pateikti atskirai.

Socialinio ugdymo žurnalo skaitytojai priklauso tarpdisciplininei auditorijai. Skelbiami straipsniai adresuojami tiek edukacinei, tiek tarpdalykinei auditorijai: mokslininkams, pedagogams, dėstytojams, įstaigų vadovams, švietimo pagalbos specialistams, ugdytojų padėjėjams, mokytojams, vaiko gerovės profesionalams.