Pirmieji karo Ukrainoje metai – ukrainiečių pabėgėlių vaikų ugdymo modelių Europoje apžvalga

Authors

  • Agnė Klimčiauskaitė-Janavičienė VšĮ „Gravitas Schola“

DOI:

https://doi.org/10.15823/su.2023.60.5

Pagrindiniai žodžiai:

Karo pabėgėliai, Ukrainiečiai mokiniai, Pabėgėlių ugdymas, Pabėgėlių ugdymo modeliai, Integracija, Ukrainiečiai mokytojai

Santrauka

Straipsnyje apžvelgiama ukrainiečių pabėgėlių vaikų, pasitraukusių iš šalies po 2022 m. vasario 24 d. Rusijos pradėtos karinės agresijos Ukrainoje, ugdymo praktika Europoje, pasitelkus anksčiau taikytus migrantų ugdymo ir integravimo į nacionalines švietimo sistemas modelius, papildant juos derinio su Ukrainos bendrosiomis ugdymo programomis strategija. Pristatoma ukrainiečių vaikų ugdymui pasitelktų Ukrainos pedagogų įtraukimo į priėmusių šalių švietimo sistemą situacija, ilgalaikio jų įdarbinimo perspektyvos. Aptariami skirtingų ugdymo modelių iššūkiai ir didelis ukrainiečių pabėgėlių vaikų mokyklų nelankymas priėmusiose šalyse.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-01-29

Kaip cituoti

Klimčiauskaitė-Janavičienė, A. (2024). Pirmieji karo Ukrainoje metai – ukrainiečių pabėgėlių vaikų ugdymo modelių Europoje apžvalga. Social Education / Socialinis Ugdymas, 60(2), 90–110. https://doi.org/10.15823/su.2023.60.5

Numeris

Skyriai

II DALIS. PILIETINIS DALYVAVIMAS SIEKIANT MIGRANTŲ INTEGRACIJOS SĖKMĖS