TRANSPORTO SRAUTŲ KETURŠALĖJE SANKRYŽOJE TYRIMAS
Pagrindiniai žodžiai:
transporto srautas, sankryža, pralaidumas, PTV Vissim.Santrauka
Straipsnyje analizuojama keturšalė Pramonės, Savanorių ir Šiaurės prospektų sankryža Kauno mieste. Nagrinėjama kelių sankirta yra didelio intensyvumo transporto mazgas, kuris sujungia tris prospektus. Nagrinėjamas Savanorių prospekto kelio ruožas naudojamas kaip pagrindinė atvykimo ir išvykimo arterija, jungianti A1 ir A6 magistralinio kelio atkarpą. Transporto eismo intensyvumas buvo nagrinėjamas rytinio piko metu. Pravažiuojančių transporto priemonių srautų duomenys buvo renkami per dvi savaites. Renkama du kartus po keturias dienas: pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį. Tyrimų tikslas buvo atlikti keturšalės Pramonės, Savanorių ir Šiaurės prospektų sankryžos transporto eismo srauto pralaidumo tyrimus ir pasiūlyti priemones, skirtas eismo srauto pralaidumui pagerinti. Transporto srautų modeliavimui buvo naudojama „PTV Vissim“ (Student Version, 2022) programinė įranga. Analizuojant rytinio piko metu susidarančius transporto priemonių srautus, išsiaiškinta, kad keturšalės sankryžos kryptimis juda apie 8006 transporto priemonės. Įvertinus sankryžos šviesoforų valdymo fazių trukmes, buvo pastebėta, kad šviesoforų Šiaurės ir Pramonės prospektų valdymas yra sujungtas. Pateikti sankryžos su papildomais nuvažiavimais simuliacijos rezultatai. Gauti simuliacijos rezultatai parodė, kad sumodeliavus papildomus nuvažiavimus ji tampa dalinai efektyvesnė ir pralaidesnė už dabartinę sankryžą. Pramonės prospekto kryptimi transporto priemonių gaišties periodas sumažėja 5,9 proc., tuo tarpu Savanorių prospekto išvažiuojančių iš miesto kryptimi transporto eilių ilgiai nepakito, lyginant su dabartine sankryža.