STUDENTŲ VERSLUMO KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS: VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETAS, ŽEMĖS ŪKIO AKADEMIJA ATVEJIS

Authors

  • Emilija Nugarienė Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

verslumo kompetencijos, studentų verslumas, verslumo kompetencijų stiprinimas

Santrauka

Darbe nagrinėjama VDU Žemės ūkio akademijos studentų, studijuojančių Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos fakultetuose,  verslumo kompetencijų raiška ir jų stiprinimo poreikis. Tyrimo tikslas – įvertinti VDU Žemės ūkio akademijos studentų, studijuojančių Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos fakultetuose jų verslumo kompetencijų lygį bei nustatyti jų poreikius šioms kompetencijoms stiprinti. Teorinėje dalyje analizuojama verslumo kompetencijų samprata, jų reikšmė bei stiprinimo metodai, remiantis moksliniais šaltiniais. Empirinėje dalyje, naudojant apklausos metodą, atlikta kiekybinė analizė, kurios duomenys surinkti per ,,Microsoft Forms“ anketą. Tyrimo rezultatai parodė, kad studentams labiausiai trūksta finansinio raštingumo, teisinių žinių apie verslo organizavimą ir rinkodaros įgūdžių, o šie trūkumai gali riboti jų verslumo galimybes. Dauguma respondentų išreiškė norą artimiausiu metu mokytis praktinių įgūdžių, susijusių su biudžeto sudarymu, verslo planavimu ir klientų analize, o ateityje – gilinti žinias apie investicijas, tarptautinį verslą ir inovacijas. Tyrimas patvirtino, kad Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos fakultetų studentų verslumo stiprinimas turėtų būti labiau orientuotas į praktinius mokymus, bendradarbiavimą su verslo sektoriumi ir papildomus verslumo mokymus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-07-04

Numeris

Skyriai

Žemės ūkio ir kitų bioekonomikos verslo organizacijų valdymas