MEDVEŽĖS PRAVAŽUMO VALKSMOJE TYRIMAS
Pagrindiniai žodžiai:
buksavimas, provėžų gylis, medvežė, kirtimo atliekosSantrauka
Straipsnyje pateikiami „John Deere 1510 G“ medvežės varančiųjų ratų buksavimo ir provėžų gylio priklausomybės nuo pravažiavimo skaičiaus ir kirtimo atliekų kiekio valksmuose tyrimų rezultatai. Tyrimai atlikti Dubravos regioniniame padalinyje. Tyrimuose analizuojama ratinės ir pusiau vikšrinės važiuoklės buksavimo ir paliekamų provėžų gylio reikšmės trimis skirtingomis sąlygomis: be šakų pakloto; su 25 erdm šakų paklotu valksmuose ir su 50 erdm šakų paklotu valksmuose.
Tyrimuose nustatyta, kad buksavimo reikšmių skirtumai tarp ratinės ir pusiau vikšrinės važiuoklės yra minimalūs 0,4–4 % intervale. Didžiausias buksavimas 22,2 % važiuojant su pusiau vikšrine važiuokle, o su ratine – 18,2 % buvo pasiektas be šakų pakloto po 27 pravažiavimų. Mažiausia buksavimo su pusiau vikšrine važiuokle reikšmė siekė 5,4 %, o su ratine – 5 % į valksmas paklojus 50 erdm šakų pakloto. Po 27 pravažiavimų didžiausias provėžų gylis buvo 341 mm važiuojant su pusiau vikšrine važiuokle, o su ratine – 319 mm tyrimus atliekant be šakų pakloto. Po 27 pravažiavimų mažiausias provėžų gylis buvo su pusiau vikšrine važiuokle ir siekė 49 mm, o su ratine – 167 mm į valksmas paklojus 50 erdm šakų pakloto.