BENDRUOMENINIO VERSLO VAIDMUO DIDINANT SOCIALINĘ ĮTRAUKTĮ
Pagrindiniai žodžiai:
socialinė įtrauktis, socialinė atskirtis, bendruomeninis verslasSantrauka
Atliekant tyrimą siekiama nustatyti bendruomeninio verslo vaidmenį socialinės įtraukties kontekste. Iškeltam tikslui pasiekti išspręsti du uždaviniai: išanalizuota ES ir Lietuvos Respublikos teisinė bazė ir paramos mechanizmai bendruomeninio verslo plėtrai, socialinės įtraukties kontekste; išanalizuotos bendruomenės verslo vystymo iniciatyvos, skatinančios socialinę įtrauktį, Kauno rajone. Taikyti tyrimo metodai – mokslinės literatūros, strateginių ir teisinių dokumentų analizės, atvejų sugretinimo, bendruomeninio verslo dokumentų analizės ir sintezės. Nustatyta, kad bendruomenės verslo iniciatyvos Kauno rajone skatina tvarią kaimo plėtrą, pasitelkiami vietos ištekliai ir atliepiami bendruomenės poreikiai. Bendruomeninis verslas Kauno r. apima pakankamai platų veiklų spektrą, socialinei įtraukčiai stiprinti taikomi vaikų užimtumo didinimo, socialinių įgūdžių formavimo, užimtumo didinimo, neįgaliųjų ir senjorų socialinės reabilitacijos, paslaugų prieinamumo gyvenamojoje vietovėje didinimo ir kt. metodai. Bendruomeninis verslas vystomas Kauno rajono kaimo vietovėse kuria ir diegia socialines inovacijas – maisto gaminimo ir bioatliekų tvarkymo technologijos, reabilitacijos paslaugos ir kt.