MUITINĖS TARPININKŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS GERINIMAS UAB „GRANITO“ TARPININKAI ĮMONĖS PAVYZDŽIU
Pagrindiniai žodžiai:
muitinės tarpininkai, muitinės veikla, paslaugos, klientų atstovavimas muitinėje, tarpautinė prekyba, logistika, muitaiSantrauka
Straipsnyje nagrinėjama muitinės tarpininkų paslaugų kokybė ir jos problematika, remiantis tiek užsienio, tiek lietuvių autorių moksliniais darbais. Teorinė analizė leidžia atskleisti pagrindinius veiksnius, lemiančius muitinės tarpininkų paslaugų kokybę. Straipsnis parengtas taikant sisteminės mokslinės literatūros analizę, lyginimo ir apibendrinimo metodus, pagal užsienio autorių mokslinę literatūrą ir atliktus tyrimus. Atlikus analizę nustatyta, kad įmonės, siekdamos pagerinti muitinės tarpininkų paslaugų kokybę, turėtų atkreipti dėmesį į patikimumą, personalo operatyvumą bei paslaugos atlikimo savalaikiškumą. Privatus muitinės tarpininkų sektorius turi atsižvelgti į globalias problemas, nacionalinius, Europos Sąjungos reglamentus, gaires, kurios nustato, kuriomis kryptimis turi vykti muitinės tarpininkų sektoriaus plėtra, paslaugų kokybės gerinimas. Analizuojant paslaugų kokybės gerinimo reglamentus nustatyta, kad, norint pagerinti teikiamos muitinės tarpininkų paslaugos kokybę, reikia priimti sprendimus, kurie būtų susiję su technologinėmis inovacijomis, tai klientui padėtų muitinės procedūras vykdyti greičiau ir saugiau. Taip pat automatizacija, informacinių sistemų diegimas, kuris leistų efektyviau organizuoti muitinės procedūras ir klientams informaciją teikti operatyviai. Svarbi ir skaitmeninė transformacija, kuri prisidėtų ne tik prie muitinės procedūrų efektyvumo, bet ir informacijos patikimumo, klaidų mažinimo. Priėmus šiuos sprendimus, būtų padidintas klientų pasitenkinimas muitinės tarpininkų teikiamomis paslaugomis, užtikrintas muitinės procedūrų efektyvumas ir aukšta muitinės tarpininkų paslaugų kokybė.