KELIO DANGOS ĮTAKA STABDYMO EFEKTYVUMUI
Pagrindiniai žodžiai:
Automobilio stabdymas, padangos, lėtėjimo pagreitis, stabdymas, ABSSantrauka
Šis tyrimas atliekamas, norint nustatyti kelio dangos įtaką stabdymo efektyvumui ir naudojant padangas, skirtas važiuoti bekele. Tai aktualu automobiliams, kuriais važiuojama atlikti miško darbus drėgnuoju laikotarpiu (pavasarį ir rudenį), kai būtent šiuo laikotarpiu automobiliams reikalingas didesnis pravažumas. Darbo metu atlikti stabdymo bandymai naudojant dvi skirtingų tipų padangas ant skirtingų kelio dangos paviršių, esant skirtingiems greičiams. Siekiant ištirti ABS sistemos veikimo ypatumus ir jos efektyvumą, skirtingose sąlygose atlikti stabdymo bandymai su įjungta, išjungta ABS sistema ir „OFF-Road ABS“ režime. Tyrimas grindžiamas tiksliai apibrėžtais eksperimentiniais principais, siekiant gauti objektyvius ir patikimus rezultatus. Pagrindinis vertinamas rodiklis – lėtėjimo pagreitis. Tyrimo rezultatai turėtų prisidėti prie išsamesnio supratimo apie tai, kaip kelio danga gali paveikti transporto priemonių stabdymo savybes, ypač, kai naudojamos padangos, specialiai pritaikytos bekelės transportui.