TRANSPORTO EISMO SRAUTO PRALAIDUMO TYRIMAS JONAVOS MIESTE

Authors

  • Domas Šumilinas Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija
  • Tomas Mickevičius Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

transporto srautas, žiedinė sankryža, pralaidumas, PTV Vissim

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas Jonavos miesto Jonava–Šveicarija E262 kelio ruožas, kuris priklauso (A6) magistralei. Rytais didžiausi automobilių srautai ir spūstis  susidaro atvykstantiems Plento g. ir išvykstantiems iš Jonavos miesto J. Ralio gatve, vykstant į darbus „Achemoje“ ar karinį miestelį, esantį Rukloje. Šie automobiliai juda žiedine sankryža į Taurostos gatvę, o  sunkusis transportas, judantis E262 tranzitiniu keliu, Taurostos gatve atvyksta, ir apkrauna žiedinę sankryžą, todėl  gaunasi grandininė reakcija:    stabdomas eismas, atvykstantis J. Ralio gatve, o šis  savo ruoštu stabdo  pravažiavimą atvykstantiems Plento g. Vakarais situacija keičiasi, spūstys susidaro  vykstant automobilių srautams į miestą  Plento gatve, ir  iš „Achemos“  sunkiajam transportui toliau keliu E262 per Taurostos g. į Plento gatvę. Pravažiuojančių transporto priemonių srautų duomenys buvo renkami dvi savaites: nuo 2022-08-15 iki 2022-08-25. Duomenys buvo renkami du kartus po keturias dienas: pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį. Daugiausia dėmesio buvo skirta rytinių ir vakarinių pikų meto duomenų analizei.  Tyrimų tikslas buvo atlikti transporto eismo srauto pralaidumo tyrimus Jonavos miesto Jonava–Šveicarija E262 kelio ruože ir pasiūlyti pralaidumo gerinimo priemones. Analizuojant automobilių srautų duomenis buvo nustatyta, kad kelio ruožas piko metu nesusitvarko su esamu automobilių srautu. Transporto srautams modeliuoti buvo naudojama PTV Vissim (Student Version, 2022) programinė įranga. Pateikti tobulinamos žiedinės sankryžos su dviem papildomais nuvažiavimais simuliacijos rezultatai. Gauti simuliacijos rezultatai parodė, kad šį kelio ruožą efektyviausia būtų tobulinti į „turbo“ žiedinę sankryžą su keliais apvažiavimais. Sumodeliuota sankryža būtų  du kartus pralaidesnė už dabartinę sankryžą, 6 kartus sumažėtų vidutinė automobilių prastova – nuo 186 metrų iki 26 metrų vakarinio piko metu.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-07-09