DYZELINO – PADANGŲ PIROLIZĖS ALIEJAUS MIŠINIAIS VEIKIANČIO VARIKLIO DARBO RODIKLIŲ IR DEGINIŲ EMISIJOS TYRIMAS
Pagrindiniai žodžiai:
dyzelinis variklis, dyzeliniai degalai, padangų pirolizės aliejus, variklio darbo rodikliai, deginių emisija, dūmingumas.Santrauka
Straipsnyje pateikiami dyzelinių degalų ir jo mišinių su padangų pirolizės aliejumi variklio darbo ir deginių emisijos tyrimų rezultatai. Eksperimentiniai tyrimai buvo atliekami dyzeliniu varikliu ,ORUVA F1L511. Tyrimams naudoti dyzeliniai degalai (DD) ir jo mišiniai PPA10 ir PPA20 su padangų pirolizės aliejumi. Bandymo metu buvo matuojamos variklio valandinės degalų sąnaudos, tūrinės oro sąnaudos, variklio sukimo momentas, deginių emisija ir dūmingumas.
Atlikus tyrimus buvo nustatyta, kad esant mažai apkrovai, mažiausios valandinės degalų sąnaudos buvo gautos varikliui dirbant grynu dyzelinu. Didžiausios efektyviosios lyginamosios degalų sąnaudos buvo gautos varikliui veikiant dyzelino ir padangų pirolizės aliejaus PPA20 mišiniu. Esant didžiausiai apkrovai, panaudojus degalų mišinius PPA10 ir PPA20, variklio naudingo veikimo koeficientas buvo gautas atitinkamai 3,6 % ir 4 % mažesnis, palyginti su grynais dyzeliniais degalais veikiančiu varikliu. Tuo pačiu režimu panaudojus dyzelinių degalų ir padangų pirolizės aliejaus PPA20 mišinį, variklis generavo didžiausią bendrąją azoto oksidų emisiją. Didžiausia anglies viendeginio CO emisija, varikliui dirbant visos apkrovos režimu, buvo gauta varikliui veikiant degalų PPA20 mišiniu (745 ppm), o mažiausios – panaudojus grynus dyzelinius degalus (646 ppm). Varikliui dirbant didžiausios apkrovos režimu su degalų PPA20 mišiniu variklis dūmino 25,5 % mažiau negu su dyzeliniais degalais.