DYZELINIO VARIKLIO DEGALŲ FILTRŲ DARBO TYRIMAS
Pagrindiniai žodžiai:
filtracija, degalai, kietosios dalelės, filtraiSantrauka
Dyzelino užterštumas kietosiomis dalelėmis kelia vis didesnę grėsmę šiuolaikinėms aukšto degalų slėgio įpurškimo sistemos komponentų tinkamam veikimui ir ilgaamžiškumui, net jei jų kiekis neviršija leistinos normos (ISO 4406). Aukšto degalų slėgio įpurškimo sistemų elementams įtaką daro ne tik kietųjų dalelių kiekis (matuojamas svoriu), bet ir jų dydis. Straipsnyje pateikiami dyzelinių variklių filtrų tyrimų rezultatai. Rezultatai parodė, kad naudoto degalų filtro filtracijos efektyvumas ženkliai mažesnis palyginti su nauju filtru ir nebeatitinka gamintojo nurodytų specifikacijų. Prafiltravus degalus pro naudotą filtrą, liko nemažai 4 µm, 5 µm , 10 µm ar didesnių dalelių. Atlikus bandymus su nauju degalų filtru liko 1 µm, 2 µm ir keletas 3 µm dydžio dalelių. Taip pat buvo pastebėtas padidėjęs degalų slėgis prieš filtrą, kas rodo, kad filtras užsikišęs, yra kietųjų dalelių sankaupų ant filtro pluošto sienelių , dėl to pro didžiąsias filtro pluošto poras prasiskverbia mažesnės dalelės.