BIODEGALŲ IR JŲ MIŠINIŲ SU PADANGŲ PIROLIZĖS ALIEJUMI TEPUMO SAVYBIŲ TYRIMAS

Authors

  • Tautvydas Pranckevičius Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija
  • Tomas Mickevičius Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

Dyzeliniai degalai, biodyzelinas, padangų pirolizės aliejus, tepumas

Santrauka

Straipsnyje analizuojami dyzelinių degalų (DD), biodegalų (HVO) ir jų mišinių su padangų pirolizės aliejumi (PPA15, PPA30, PPA60 ir PPA100) tepumo savybių tyrimo rezultatai. Tepumo tyrimai atlikti naudojant HFFR aukšto dažnio slankiojamo judesio stendą. Degalų tepumas buvo nustatomas pagal nudilimo pėdsaką, susidarantį ant švytuojančio rutuliuko dėl kontakto su stacionariai įtvirtinta plokštele, panardinta į degalus. Bandymas atliktas pagal tarptautinį standartą ISO 12156. Analizuojant gautus rezultatus buvo nustatyta, kad didžiausias nudilimo skersmuo 0,343 mm gautas naudojant gryną padangų pirolizės aliejų, mažiausias nudilimo skersmuo 0,185 mm užfiksuotas naudojant grynus dyzelinius degalus. Darbe buvo nagrinėtos skirtingos sudėties degalų, tankio ir kinematinės klampos priklausomybės nuo temperatūros. Atlikus tyrimus buvo nustatyta, kad tankis didėja didėjant PPA kiekiui biodegalų mišinyje ir mažėja didėjant temperatūrai. Tankio priklausomybė buvo gauta tiesiška. Priklausomai nuo degalų sudėties, kinematinė klampa mažėjo didėjant temperatūrai. Buvo gauta, kad padangų pirolizės aliejaus kinematinė klampa didesnė negu įprastinių dyzeliniu degalų.

Published

2023-07-09