MOTOCIKLO STABDYMO EFEKTYVUMO PRIKLAUSOMYBĖ NUO SLĖGIO PADANGOSE IR BENDROSIOS MASĖS
Pagrindiniai žodžiai:
stabdymas, stabdymo efektyvumas, stabdžiai, slėgis padangose, motociklasSantrauka
Straipsnyje pateikiamas motociklo stabdymo efektyvumo tyrimas. Tyrimo metu buvo keičiama motociklo bendroji masė ir slėgis padangose. Didinant motociklo bendrąją masę buvo siekiama imituoti motociklo vairuotoją su papildomu kroviniu gale. Slėgis padangose buvo mažinamas nuo vardinių 2 bar iki 0,5 bar. Tyrimo rezultatai parodė, kad didėjant motociklo bendrajai masei, mažėja jo lėtėjimo pagreitis. Taip pat analizuojant slėgio padangose įtaką, pastebėta, kad mažėjantis slėgis padangose sąlygoja geresnį sukibimą su kelio danga, dėl ko stabdymas yra efektyvesnis, tačiau bandymai buvo atliekami stabdant ne maksimalia stabdymo jėga, todėl esant mažesniam nei 1 bar slėgiui padangose, lėtėjimo pagreitis mažėjo, o ne tendencingai didėjo.
Atsisiuntimai
Publikuota
2023-07-09
Numeris
Skyriai
Transporto inžinerija