MOTOCIKLO STABDYMO EFEKTYVUMO PRIKLAUSOMYBĖ NUO SLĖGIO PADANGOSE IR BENDROSIOS MASĖS

Authors

  • Linas Mikelionis Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija
  • Algirdas Janulevičius Vytauto Didžiojo universitetas Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

stabdymas, stabdymo efektyvumas, stabdžiai, slėgis padangose, motociklas

Santrauka

Straipsnyje pateikiamas motociklo stabdymo efektyvumo tyrimas. Tyrimo metu buvo  keičiama motociklo bendroji masė ir  slėgis padangose. Didinant motociklo bendrąją masę buvo siekiama imituoti motociklo vairuotoją su papildomu kroviniu gale.  Slėgis padangose buvo mažinamas nuo vardinių 2 bar iki 0,5 bar. Tyrimo rezultatai parodė, kad didėjant motociklo bendrajai masei, mažėja jo lėtėjimo pagreitis. Taip pat analizuojant slėgio padangose įtaką, pastebėta, kad mažėjantis slėgis padangose sąlygoja geresnį sukibimą su kelio danga, dėl ko stabdymas yra efektyvesnis, tačiau bandymai buvo atliekami stabdant ne maksimalia stabdymo jėga, todėl esant mažesniam nei 1 bar slėgiui padangose,  lėtėjimo pagreitis mažėjo, o ne tendencingai didėjo.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-07-09