ORO SRAUTO TIESINIMO KORIŲ ĮTAKA PUČIAMO ORO SRAUTO TOLYGUMUI VĖJO TUNELYJE
Pagrindiniai žodžiai:
vėjo tunelis, oro srauto greitis, turbulencija, oro srauto tiesinimo koriaiSantrauka
Oro srauto netolygumas vėjo tuneliuose viena iš didžiausių problemų, dėl kurios iškreipiami ir gaunami netikslūs bandymo rezultatai. Siekiant sumažinti oro srauto netolygumą, tikslinga naudoti oro srauto tiesinimo korius. Jie ištiesina oro srautą taip, kad jis būtų lygiagretus tunelio išilginės ašies kryptimi. Taip siekiama sumažinti oro srauto turbulenciją tunelio skerspjūvio plote.
Tyrimai atlikti su laboratoriniu stendu (15 m ilgio, 2 m pločio ir 1 m aukščio vėjo tuneliu) Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos Žemės ūkio inžinerijos ir saugos katedros Žemės ūkio mašinų technologinių procesų tyrimo laboratorijoje. Oro srauto greičio matavimai vėjo tunelyje atlikti 4 skirtinguose skerspjūviuose – I, II, III ir IV, nutolusiuose nuo ventiliatorių atitinkamai 5 m, 7 m, 9 m ir 11 m atstumais. Tirta oro srauto tiesinimo korių įtaka oro srauto greičio pasiskirstymo tolygumui tunelio skerspjūvio plote, pučiant oro srautą bei keičiant oro srauto greitį tunelio ilgyje nuo 2 m∙s-1 iki 12 m∙s-1. Vėjo tunelio priekinėje bei galinėje dalyse, 1 m ir 14 m atstumu už ventiliatorių, sumontuoti du lengvai išimami oro srauto tiesinimo koriai. Koriai yra šešiakampio profilio vamzdžiai – 33 mm aukščio, 40 mm pločio ir 400 mm ilgio. Eksperimentiniais tyrimais nustatyta, kad oro srauto tiesinimo koriai, esant oro srauto greičiams nuo 10 m∙s-1 iki 12 m∙s-1, užtikrina oro srauto didesnį tolygumą tunelio ilgyje. Tuomet oro srauto greičio skaitinės reikšmės 11 m atstumu nuo ventiliatorių,yra apie 10 % didesnės nei tuomet, kai nėra naudojami oro srauto tiesintuvai. Dviem ašiniais ventiliatoriais vėjo tunelyje didinant pučiamo oro srauto greitį nuo 2 m∙s-1 iki 12 m∙s-1, turbulencija palaipsniui mažėja. Nustatyta, kad oro srauto tiesinimo koriai 25–30 % sumažina turbulenciją tik esant oro srauto greičiams nuo 6 m∙s-1 iki 12 m∙s-1. Esant 4 m∙s-1 oro srauto greičiui, turbulencija išlieka reikšmingai nepakitusi.