INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS FORMAVIMAS, VYSTYMAS IR NAUDOJIMAS ŽEMĖS SKLYPŲ FORMAVIMO IR PERTVARKYMO PROJEKTUOSE

Authors

  • Austėja Kulbickaitė Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai, teritorijų planavimas, inžinerinė infrastruktūra, Kauno rajono savivaldybė, Šiaulių rajono savivaldybė, Panevežio rajono savivaldybė, Klaipėdos rajono savivaldybė

Santrauka

Vis didėjanti gyvenamųjų kvartalų plėtra bei šių teritorijų planavimas neužtikrina tinkamo inžinerinės struktūros kūrimo. Rengiant žemės sklypo formavimo ir pertvarkymo projektą gyvenamiesiems kvartalams, atsiranda didelis socialinės infrastruktūros poreikis, tačiau didžiausia būtinybė – gatvės prie kiekvieno žemės sklypo bei kiti inžineriniai tinklai, tokie kaip vandentiekis, kanalizacija, elektra.

Kauno rajono savivaldybė pasirinkta dėl spartaus gyventojų skaičiaus augimo. Per analizuojamus 2017–2021 metus gyventojų skaičius Kauno rajone padidėjo 5637 gyventojais, o  Kauno mieste sumažėjo 3890 gyventojų. Siekiant įvertinti inžinerinės struktūros kūrimą atliktas tyrimas siekiant  išanalizuoti inžinerinės infrastruktūros formavimą, vystymą ir naudojimą Kauno rajono savivaldybėje rengiant žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektus, pirmą kartą atliekama inžinerinės infrastruktūros formavimo, vystymo ir naudojimo analizė žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektuose, atliktuose Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos rajono savivaldybėse nuo 2017 m. iki 2021 m. liepos 1 d.

Lietuvoje nuo 2017 m. iki 2021 m. liepos 1 d. iš viso buvo patvirtinta daugiau kaip 23 tūkstančiai ŽSFP projektų, iš jų 1535 projektai nagrinėjamoje savivaldybėje. Analizuojamose seniūnijose daugiausia projektų pertvarkomi taip, jog inžinerinei infrastruktūrai skirta teritorija būtų formuojama atskiru inžinerinės infrastruktūros sklypu, kuris apimtų susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų įrengimą, taip pat numatomos žemės sklypų juostos esamų bei planuojamų gatvių plėtrai, taip užtikrinant inžinerinės infrastruktūros vystymą ir tęstinumą. Svarbu, jog projektuojami servitutai esamų kelių plėtrai būtų projektuojami ne tik pertvarkomai teritorijai, tačiau ir visiems suinteresuotiems asmenims.

Atsisiuntimai

Publikuota

2022-06-07