MAISTO PARAMONĖS TARPTAUTINIS KONKURENCINGUMAS: SAMPRATOS IR MATAVIMO APŽVALGA
Pagrindiniai žodžiai:
maisto pramonė, pramonės konkurencingumas, eksportas, RCA, ICI indeksasSantrauka
Šiame straipsnyje pateikta mokslinės literatūros apžvalga apie pramonės šakos ir / ar produkto konkurencingumo sampratą, jo vertinimo kriterijus bei rodiklius, siekiant parengti maisto pramonės šakų tarptautinio konkurencingumo vertinimo metodiką. Tyrimo tikslas – išnagrinėti ir susisteminti mokslinėje literatūroje pateikiamus pramonės šakos konkurencingumo apibrėžimus ir vertinimo kriterijus bei rodiklius s. Tyrimui naudotas literatūros apžvalgos metodas, kuris padėjo geriau suprasti nagrinėjamą maisto pramonės konkurencingumo temą; taip pat padėjo gauti įžvalgų apie tinkamus metodus būsimam empiriniam pramonės konkurencingumo tyrimui atlikti ir nustatyti potencialius rodiklius šiam konkurencingumui išmatuoti. Nustatyta, kad daugelyje publikacijų maisto pramonės tarptautinis konkurencingumas analizuojamas naudojant pavienius arba kelis rodiklius, ir tik pavieniuose straipsniuose naudojami sudėtiniai konkurencingumo indeksai.