ĮMONĖS PRIDĖTINĖS VERTĖS DIDINIMO IR „ŠVAISTYMO“ VEIKLŲ MAŽINIMO SANDĖLIAVIMO PROCESE PRIKLAUSOMYBĖ TEORINIU ASPEKTU

Authors

  • Jonas Piktuižis Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

sandėliavimo procesas, Lean, „švaistymas“, pridėtinė vertė

Santrauka

Norint sėkmingai vystyti įmonių veiklą,  būtina pasirenkant įvairius būdus ir formas, valdyti medžiagų srautus. . Įmonėms dažnai būtina turėti savo sandėlius tiekimo sistemoje, kad galėtų sumažinti transportavimo išlaidas ir materialinių resursų komplektavimo sąnaudas. Nuo įmonės sandėlio darbo priklauso viso jos gamybinio ciklo suderinamumas ir sklandumas, o sandėlio veiklos tobulinimas tampa kiekvienos įmonės vienu iš pagrindinių uždavinių. Optimalus sandėliavimo proceso valdymas užtikrina įmonės veiklos efektyvumo didinimą, klientų lūkesčių patenkinimą ir kartu  įmonės pridėtinės vertės augimą. Taikant Lean sistemą  pagreitėja sandėliavimo veiklos procesas, sumažėja klaidų,  identifikuojami ir panaikinami vertės nesukuriantys procesai, sumažėja veiklos sąnaudos. Straipsnyje siekiama atskleisti, kaip gali būti panaudojama Lean sistema, siekiant optimizuoti sandėliavimo proceso organizavimą, t. y. identifikuojama „švaistymo“ veiklų mažinimo sandėliavimo procese ir įmonės pridėtinės vertės didinimo priklausomybė teoriniu aspektu. Tyrimų objektas – sandėliavimo procesų optimizavimas mažinant „švaistymą“. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros lyginamoji analizė; apibendrinimo metodas. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad taikant Lean priemones sandėliavimo procese šalinami nepridėtinės vertės elementai, gerinamas darbuotojų komandinis darbas, mažinami įmonės kaštai, dėl  to  suteikiama didesnė nauda vartotojams, kurie gauna  kokybiškesnes paslaugas, bei didinama įmonės pridėtinė vertė. Tiesioginis ryšys tarp „švaistymo“ veiklų mažinimo sandėlyje ir paskirstymo funkcijos parodo, kad vidiniai ištekliai gali didinti įmonės pridėtinę vertę. „Švaistymo“ veiklų mažinimo sandėliavimo proceso etapuose įtakos įmonės pridėtinės vertės kūrimui modelis gali būti naudojamas kaip priemonė patikrinti skirtingų šalių, regionų ar įmonių sandėliavimo procesų organizavimo ryšius.

Atsisiuntimai

Publikuota

2022-06-07

Numeris

Skyriai

Inovacijos ir sprendimai verslo logistikoje