TOPOGRAFINIO PLANO TIKSLUMO, MATUOJANT SKIRTINGAIS GEODEZINIAIS PRIETAISAIS TYRIMAS
Pagrindiniai žodžiai:
topografija, bepilotis orlaivis, elektroninis tacheometras, GPNSSantrauka
Atliekant šį tyrimą buvo siekiama išsiaiškinti ar bepilotis orlaivis yra tikslus kaip GPNS imtuvas ir elektroninis tacheometras. Šiame tyrime buvo išmatuotas objektas su elektroniniu tacheometru ir GPNS imtuvu ir padaryta topografinis planas kuris buvo išpieštas su GeoMap programa. Sekantys matavimai buvo atlikti su bepiločių orlaiviu su kuriuos buvo padarytos 143 nuotraukos ir sumodeliuota 2D ir 3D modeliai su AgisoftMetashape programa.
Lyginant dvi topografijas buvo pasirinkti 4 objektai, kuriuose buvo pastebėta, kad objektai, kurie turi daug užstatytos teritorijos ir nėra atviros, nepatartina naudotis bepiločiais orlaiviais, nes užstatytoje vietoje atsiranda daug šešėlių, kurie trukdo išgauti kokybišką nuotrauką; medžiai užstoja takelių, kelių ir aikštelių kontūrus. Tuo atveju atsiranda nelygumai nuotraukose ir sunku tiksliai nubraižyti topografiją.