TRANSPORTO PASLAUGŲ KOKYBĖS GERINIMAS: TEORINIS ASPEKTAS
Pagrindiniai žodžiai:
kokybė, paslaugos kokybė, transporto paslauga, kokybės gerinimasSantrauka
Siekiant išlaikyti esamus klientus ir pritraukti naujus, svarbu užtikrinti aukštą transporto paslaugų kokybę. Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti transporto paslaugų kokybės gerinimą teoriniu aspektu. Straipsnyje analizuoti transporto paslaugų kokybę lemiantys veiksniai, Europos Sąjungos ir Lietuvos transporto paslaugų kokybės gerinimo reglamentai bei konkretūs transporto paslaugų kokybės gerinimo sprendimai. Straipsnis parengtas taikant sisteminės mokslinės literatūros analizę, lyginimo ir apibendrinimo metodus, pagal užsienio autorių mokslinę literatūrą ir atliktus tyrimus. Atlikus analizę nustatyta, kad įmonės, siekdamos pagerinti transporto paslaugų kokybę, turėtų atkreipti dėmesį į patikimumą, personalo operatyvumą bei paslaugos atlikimo savalaikiškumą. Privatus transporto sektorius turi atsižvelgti į globalias problemas, nacionalinius, Europos Sąjungos reglamentus, gaires, kurios nustato, kuriomis kryptimis turi vykti transporto sektoriaus plėtra, paslaugų kokybės gerinimas. Analizuojant paslaugų kokybės gerinimo reglamentus nustatyta, kad, norint pagerinti teikiamos transporto paslaugos kokybę, reikia priimti sprendimus, kurie būtų susiję su technologinėmis inovacijomis ir telematiniais sprendimais, kas padėtų krovinius klientui pristatyti greičiau ir saugiau. Taip pat automatizacija, informacinių sistemų diegimas, kuris leistų efektyviau organizuoti procesus ir operatyviai teikti informaciją klientams. Svarbi ir skaitmeninė transformacija, kuri prisidėtų ne tik prie aplinkosauginių problemų sprendimo, bet ir informacijos patikimumo, klaidų nebuvimo. Priėmus šiuos sprendimus, būtų padidintas klientų pasitenkinimas įmonės teikiamomis transporto paslaugomis, užtikrintas transporto proceso efektyvumas ir aukšta transporto paslaugos kokybė.