SANDĖLIAVIMO PROCESŲ TOBULINIMAS: GAMYBINĖS ĮMONĖS „X“ ATVEJIS
Pagrindiniai žodžiai:
sandėliavimas, sandėliavimo vietos trūkumas, sandėlio valdymo sistema, tobulinimasSantrauka
Sandėlio darbuotojų anketinės apklausos metu nustatytos įmonės „X“ sandėliavimo procesų probleminės vietos. Beveik pusė respondentų kaip didžiausią įmonės sandėliavimo problemą įvardina sandėliavimo vietos trūkumą. Taip pat buvo nustatyta, kad sandėlyje veikiančiai sandėlio valdymo sistemai reikalingas atnaujinimas arba nauja sandėlio valdymo sistema. Analizuojant interviu metu gautus duomenis, abu informantai sutinka, kad įmonės sandėliavimo procesai turi trūkumų, tačiau pastačius naują sandėlį ir įdiegus naują sandėlio valdymo sistemą, sandėliavimo procesai taptų našesni. Įmonė „X“ pastačiusi naują sandėlį išsprendė pagrindinę problemą, kuri darė didelę įtaką sandėliavimo procesų efektyvumui. Įmonė didelę dalį savo prekių ilgą laiką sandėliavo išoriniuose ir nuomuotose sandėliuose, tai sudarė dideles išlaidas, apie 88,5 tūkst. eurų kiekvieną mėnesį. Po sandėlio statybos bendras įmonės paletinių vietų skaičius išaugo nuo 6 500 iki 30 000 paletinių vietų. Ko pasekoje, įmonė sutaupo dalį kaštų padidins generuojamą sandėlio pelną – tai padės maksimaliai sutrumpinti naujo projekto atsiperkamumo laikotarpį. Naujo sandėlio statybos kaina yra įmonės komercinė paslaptis. UAB „X“ įmonės sandėliavimo procesų tobulinimo sprendimams siūlomi – sandėlio valdymo sistemos diegimas (apimantis programos atnaujinimą sename sandėlyje ir naujos sandėlio valdymo sistemos diegimą naujame sandėlyje bei reikalingą įrangą) ir sandėlio darbo organizavimo mokymai bei kvalifikacijos kėlimo kursai darbuotojams. Siūlomų priemonių kaštai – 335,1 tūkst. eurų, investuoti šią sumą leidžia įmonės finansinė padėtis.