MULTIMODALINIS KROVINIŲ PERVEŽIMAS: APLINKAI DRAUGIŠKOS LOGISTIKOS VYSTYMAS

Authors

  • Marius Norvilas Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija

Pagrindiniai žodžiai:

multimodaliniai pervežimai, intermodaliniai pervežimai, CO2, LNG, ŠESD

Santrauka

Straipsnyje analizuojamos įmonės multimodalinio transportavimo plėtros galimybės ir ypatumai bei dujinių transporto priemonių naudingumas lyginant su dyzelinu varomais vilkikais. Tyrimas buvo atliktas įmonėje, kurios parką sudaro 500 vilkikų, iš kurių per 2022 metus 100 sudarys dujomis varomi vilkikai. Nustatyta, kad analizuojamoje įmonėje taikomi inovatyvūs, aplinkai draugiški multimodaliniai pervežimai, pasitelkiant geležinkelio transportą – pakraunant puspriekabes ant geležinkelio platformų, dujomis varomus vilkikus bei „Euro 6“ standarto vilkikus. Nustatyta, kad įmonės multimodalinių pervežimų plėtra yra įtraukta į ilgalaikę įmonės strategiją ir numatytas jos tobulinimo siekis. Multimodalinių transporto apimčių didinimas, remiantis įmonės strategijos įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, vyksta nuosekliai, analizuojamoje įmonėje multimodalinio transporto plėtros apimtys nuo 2018 m. iki 2021 m. padidėjo 10 proc. bei numatytas tolesnis siekis šiam rodikliui didinti. Kuro sąnaudoms ir CO2 emisijai palyginti atliktas tyrimas, kuriame buvo naudojami 5 dujomis varomi „Scania R410“ bei 5 dyzelinu varomi S450 vilkikai, kurie  važiavo maršrutu Milanas (IT)–Hamburgas (DE)–Milanas (IT), atlikti ekonominiai bei teoriniai ekologiniai skaičiavimai. Atlikti skaičiavimai parodė, kad įmonė, naudodama dujomis varomus vilkikus, per kiekvieną 1000 km sutaupo iki 124.6 Eur bei CO2 emisiją sumažina apie 30 proc., lyginat su dyzelinu varomais vilkikais. Galima teigti, kad įmonėje vienas iš optimaliausių verslo plėtros modelių būtų dujomis varomi vilkikai bei multimodalinio transporto apimčių didinimas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2022-06-07

Numeris

Skyriai

Inovacijos ir sprendimai verslo logistikoje