KROVININIO AUTOMOBILIO „SCANIA“ PATIKIMUMO TYRIMASDURING OPERATION
Pagrindiniai žodžiai:
truck, reliability, costs, expenses, repair, breakdowns.Santrauka
Kauno rajone, Domeikavoje, „Scania“ krovinių automobilių atstovybėje atliktas tyrimas apibrėžė konkretaus 2018 m. „Scania P450“ krovininio automobilio vidutinius fiksuotus kas 100 tūkstančių kilometrų remontui reikalingus kaštus, priklausomai nuo ridos. Įmonės ir privatūs asmenys vis dažniau renkasi kainos ir kokybės santykį atitinkantį krovininį automobilį. Analizuodami automobilio patikimumą ir reikalingas sąnaudas remontui vartotojai gali priimti pagrįstus sprendimus renkantis jų poreikius ir pageidavimus atitinkančią transporto priemonę. Straipsnyje pristatomas konkretaus „Scania P450“ krovininio automobilio tyrimas, kuriame daugiausiai dėmesio skiriama jo išlaikymui bei patikimumo kitimui, priklausomai nuo ridos. Tyrimo metu buvo įvertintas vizitų atstovybėje skaičiaus kitimas, lyginamųjų išlaidų kitimas ir bendrosios vidutinės išlaidos variklio srityje, priklausomai nuo ridos. Pagal šiuos aspektus buvo sudaromi atitinkami grafikai, kurie ir nurodo, kaip kinta automobilio remontui reikalingi kaštai bei jo patikimumas. Tyrimo metu naudojama Europos šalių „Scania“ atstovybių informaciją, kuri nurodo visą automobilio apsilankymų istoriją viso eksploatavimo metu. Pagal šį metodą duomenys surinkti iš 26 tos pačios markės bei modelio krovinių automobilių. Tyrimo metu fiksuojami parametrai suskirstyti kas 100 tūkstančių kilometrų, kad aiškiai būtų galima įžvelgti lyginamųjų išlaidų bei patikimumo kitimą. Didelės ridos intervale (>600 000 km) išlaidos smarkiai išauga, o kvadratinės regresijos reikšmė tampa labiau pastebima. Taip nutinka dėl didesnio komponentų nusidėvėjimo ir brangesnių bei dažnesnių remonto darbų, tokių kaip: variklio kapitalinis remontas, alyvos slėgio problemos, turbokompresoriaus gedimai, variklio klaidos, išmetimo sistemos gedimų ir kitų brangesnių ir daugiau laiko užtrunkančių remontų. Tyrime yra pastebima, kad didėjant sunkvežimio ridai dažnėja vizitai, o tai rodo, kad transporto priemonės patikimumas ir atskirų komponentų likutinė vertė mažėja, ko pasėkoje lyginamųjų išlaidų priklausomybė nuo ridos vis didėja.